Budoucnost
Představou Toyoty je vytvářet komplexní řešení, která v blízké budoucnosti poslouží nejen k pohonu bezpečných, hospodárných a ekologických vozidel, ale i zásobování celých komunit. Právě toto je cesta k ochraně našich přírodních zdrojů. Jsme přesvědčeni, že vodík je dokonalé palivo, které nám pomůže dosáhnout a překročit cíl nulových emisí.
Celosvětová vodíková strategie
Japonsko v roce 2017 jako první na světě připravilo tzv. vodíkovou strategii. Na podobných projektech dnes pracuje většina zemí světa. Praktické zavádění vodíku bylo rozděleno do tří fází:
FÁZE 1
2020–2024
• Využití vodíku v dopravě
• Rozvoj infrastruktury pro čerpání vodíkového paliva
• Autobusy a nákladní vozidla poháněná vodíkem
FÁZE 2
2025–2030
• Rozšiřování vodíku do dalších odvětví: železniční doprava, námořní doprava
• Síť vodíkových čerpacích stanic pro veřejnost
FÁZE 3
po roce 2030
• Vývoj syntetických paliv založených na vodíku s neutrálními dopady na životní prostředí
• Další popularizace vodíkové technologie v letecké a námořní dopravě
Rozvoj infrastruktury

Podle odborníků z celého světa by do roku 2030 měl počet vodíkových čerpacích stanic narůst stonásobně ze 450 na 45 000. Přehled všech po světě dostupných vodíkových čerpacích stanic můžete sledovat zde: Přehled vodíkových čerpacích stanice ve světě
Co může vodík vlastně pohánět?
Oproti technologii čistě elektrického pohonu, která spoléhá na těžké baterie, se vodíkové palivové články díky své nízké hmotnosti uplatní v těžké nákladní dopravě, nákladních lodích, letadlech i domácnostech.

Automobily

Autobusy

Nákladní vozidla

Lodě

Vlaky

Letadla

Domy a budovy

Města
Vodík v současnosti
Získejte další informace o aktuálně používaných i budoucích vozidlech na vodík, která se pohybují na silnicích, na moři, a dokonce i na Měsíci.
H2. City Gold
Městský autobus poháněný palivovým článkem z Toyoty Mirai. Dojezd: 400 km. Výroba v Portugalsku.
PORTAL Project
Těžké americké nákladní vozidlo se schopností non-stop jízdy (24/7). Dojezd: 500 km.
Energy Observer
Dokonale ekologický katamarán, jenž si vyrábí vodík pro palivový článek z vody a vzdušného kyslíku za využití sluneční energie.
FC Lunar Cruiser
Měsíční vozidlo sestrojené ve spolupráci Toyoty a Japonské kosmické agentury JAXA, poskytující dojezd až 10 000 km.