Všechny hybridní vozy Toyota nevyžadují nabíjení. Díky kombinaci výkonu vysoce účinného benzinového motoru a dvou nebo tří elektromotorů se hybridní vozy Toyota mohou nabíjet během jízdy, zastavování, zpomalování nebo brzdění. Krátké vzdálenosti můžete překonávat pouze v režimu elektrického pohonu, a přesto se nemusíte starat o dojezd – hybridní pohon se sám stará o udržování optimálního stavu nabití baterie.
Nabíjení elektromobilu nebo plug-in hybridu
-
Find the right charger for you
Toyota HomeCharge
Díky domácí nabíjecí stanici je nabíjení Vaší Toyoty jednodušší a pohodlnější. Toto zařízení je plně propojeno s aplikací MyToyota a Vaším vozem, takže máte plnou kontrolu, ať jste kdekoli. Umožňuje spravovat uživatele, nabíjet na dálku nebo sledovat nabíjecí relace. Umožňuje také nastavit plán nabíjení nebo naplánovat nabíjení v časech, které nejlépe vyhovují Vašemu elektrickému systému (např. tarif nebo fotovoltaická instalace).
Správná nabíječka a příslušenství pro domácí nabíjení
Stylové, bezpečné a perspektivní příslušenství nabízí nejvyšší kvalitu a spolehlivost, takže je ideálním partnerem pro elektrifikované vozy Toyota.
Často kladené otázky
- Vše o nabíjení
Nabíjení Vaší Toyoty s elektrickým pohonem je bezpečné, pohodlné a snadné. Můžete jej provádět doma pomocí běžné elektrické zásuvky a dodaného nabíjecího kabelu nebo prostřednictvím služby Toyota HomeCharge. Můžete také využít rychlonabíjecí stanice, které snadno najdete a odemknete prostřednictvím sítě Toyota Charging Network.
Naše elektromobily jsou konstruovány tak, aby se baterie během běžného provozu hluboce nevybíjela ani nepřebíjela. Rozhodnutí o přerušení nabíjení proto závisí přímo na zákazníkovi, jeho stylu jízdy a preferencích a nemělo by mít výrazný vliv na stav trakční baterie.
Je však třeba mít na paměti, že po nabití akumulátoru na 100 % nemusí být funkce Regeneration Boost k dispozici, proto se vyplatí ukončit nabíjení dříve, pokud chcete využít plné rekuperace a prodloužit životnost brzdových destiček a kotoučů.
Kromě toho doba nabíjení stejnosměrným proudem v rozmezí 80-100 % trvá mnohem déle než nabíjení v rozmezí 10-80 % stavu nabití baterie, takže odpojení vozidla od sítě před plným nabitím může rovněž pomoci ušetřit čas.
* Emise mohou být spojeny s různými aspekty životního cyklu vozu (včetně výroby), výroby elektřiny a každodenního používání.
§ Pohon samonabíjecího hybridu se skládá ze spalovacího motoru a jednoho nebo více elektromotorů, které spolupracují. Motor zvyšuje účinnost a zároveň funguje jako generátor, který přebytečnou energii přeměňuje na elektrický náboj, čímž snižuje spotřebu paliva.
◊ Elektrifikované vozy jsou poháněny jedním nebo více elektromotory. Některé z nich, včetně hybridů a plug-in hybridů, jsou vybaveny také spalovacím motorem. Jiné, jako například Toyota bZ4X, jsou plně elektrické.
** Emise mohou souviset s různými aspekty životního cyklu automobilu (včetně výroby), výroby elektřiny a každodenního používání..
§§ V závislosti na dostupnosti v dané zemi a dohodě o dodávkách elektrické energie.
◊◊◊◊ Za účelem zajištění účinnosti nabíjení a udržení baterie v co nejlepším stavu po celou dobu životnosti vozidla může být výkon rychlonabíjení Toyoty bZ4X dočasně snížen (přibližně na 24 h) po čtyřech nabíjecích relacích konaných v jednom dni (tj. doplnění energie z 10 % na 80 % stavu nabití).
*** Uvedené doby nabíjení se mohou lišit v závislosti na vnějších faktorech (např. typ a stav nabíjecí stanice, okolní teplota). Tyto údaje jsou uvedeny pouze pro účely srovnání.