Toyota je průkopníkem a předním výrobcem elektrifikovaných vozidel. První bateriový elektromobil této značky se objevil již v roce 1997. Po více než 25 letech vývoje a modifikací elektrifikovaných technologií, zahrnujících plně hybridní benzínový/elektrický pohon a elektrický pohon na bázi vodíkových palivových článků, vstupuje Toyota na trh s čistým bateriovým elektromobilem. Zdokonalení nabíjecího systému, zvýšení efektivity baterie, optimalizace výkonu a jízdní dynamiky – to jsou klíčové přednosti dnešních čistě elektrických vozů od Toyoty.
Vyzkoušejte si sami elektrický pohon od Toyoty a poznejte budoucnost vykreslující se přímo před vašima očima.
Bateriový elektrický pohon vyžaduje nabíjení z externího napájecího zdroje. Nabíjení lze provádět třemi způsoby: na veřejných rychlonabíjecích stanicích, doma z běžné domovní zásuvky, resp. prostřednictvím speciálního wallboxu. Z mnoha dalších výhod elektrického pohonu jmenujme jízdu bez přímých emisí nebo dostupnost maximálního točivého momentu již od nulových otáček.
Nulové emise škodlivých plynů
Dlouhá záruka na baterii
Maximální nabíjecí výkon
Maximální dojezd s plně nabitou baterií
Minimální doba nabíjení
Zjistěte více o klíčových součástech elektrického pohonu Toyota na příkladu Toyota bZ4X
Motor poskytuje za všech okolností maximální točivý moment a současná verze se také může pochlubit větším výkonem a je výrazně menší co do velikosti a hmotnosti než jeho předchůdce. Řídicí jednotka zase umožňuje proudění energie mezi trakční baterií a elektromotory a výrazně odlehčuje baterii, která tak může být mnohem lehčí a menší.
Lithium-iontová baterie o kapacitě 71,4 kW nabízí ideální kompromis mezi dojezdem a hmotností. S plně nabitou baterií činí dojezd přes 516 km. Účinný systém chlazení pomáhá zachovávat stabilní parametry bateriových článků, čímž zefektivňuje provoz i spolehlivost. Záruka na baterii se může prodlužovat až do 1 milionu kilometrů.
Provedení AWD XMODE přináší druhý elektromotor k pohonu zadních kol. Stejně jako hlavní elektromotor disponuje výkonem 80 kW.
Další informace o konstrukci elektromobilů Toyota
V kategorii bateriových elektromobilů nabízí Toyota tři modely: pokrokové SUV Toyota bZ4X 4WD, kompaktní dodávku Proace City EV a osobní verzi Proace City Verso EV.
Vize bezemisní budoucnosti oznámená Toyotou v roce 1996 se stává skutečností. Proslulé elektrifikované pohony značky – hybridní pohony, plug-in hybridy a elektromobily s vodíkovými palivovými články – se nově rozšiřují o vozy s bateriovým elektrickým pohonem. Čtyři spolehlivá hnací ústrojí vycházející ze stejné technologie jsou dalším krokem k úplné elektrifikaci celé modelové řady od Toyoty.
První divizi elektromobilů Toyota založila Toyota Motor Corporation. Toyota prodává 42 čistě elektrických vozů TownAce EV. Premiéra prvního elektrického sedanu – verze Crown Majesta EV.
Premiéra elektrického provedení RAV4 EV. Vůz s baterií o kapacitě 27 kWh nabízel dojezd 153 km. Podobně jako nový model bZ4X používal tepelné čerpadlo, které výrazně snižuje spotřebu energie soustavy klimatizace.
Toyota ve spolupráci s firmou GM vyvíjí systém externího indukčního nabíjení, umožňující plné nabití baterie za 6 hodin. Toyota v Japonsku a Kalifornii prodává 1000 elektromobilů RAV4 EV.
Toyota v Evropě nabízí 3 modely se zdokonaleným bateriovým pohonem: bZ4X s režimem pohonu AWD XMODE a systémem chlazení a ohřevu baterie, kompaktní dodávkový vůz Proace City EV a osobní verzi Proace City Verso EV.
Toyota plánuje uvést celosvětově 30 bezemisních modelů.
Toyota plánuje nabízet pouze bezemisní elektromobily s bateriovým pohonem a vodíkové elektromobily se zápornými emisemi (schopné za jízdy čistit vzduch).
Benzínový/elektrický pohon, který nezávisle dobíjí baterii během jízdy, brzdění nebo stání vozidla s možností bezemisní jízdy v čistě elektrickém režimu.
Benzínový/elektrický pohon s autonomním dobíjením a schopností dobíjení baterie z externí zásuvky k prodloužení dojezdu bez emisí v čistě elektrickém režimu.
Pohon založený na vodíkové technologii, kde palivové články vyrábějí elektřinu chemickou reakcí vodíku s kyslíkem. Jediným vedlejším produktem tohoto procesu je čistá voda.
100% elektrický pohon vyžadující nabíjení z externího napájecího zdroje.